I dag har langtidsholdbarheden for kunders reklameudbytte med min karikaturunderholdning slået en ny rekord!
Det er ikke løgn, hvad jeg påstår i min Q&A under mit svar på, om folk gøres til grin. Der fortæller jeg, at messestanden huskes 9,12,15 år efter at gæster har oplevet karikatur underholdning på standen.
Men i dag blev disse rekorder slået, da en kunde henvendte sig…TYVE ÅR EFTER at have oplevet karikaturerne på en stand!
Han trumfede med straks at sende mig et foto af sin indrammede karikatur, som hang lige foran ham på kontoret.
Da jeg er super god til at dokumentere mine opgaver, fandt jeg straks den tre-dages messe – og jeg fandt endda karikaturen, der hang i festligt selskab med alle de andre besøgende! Man havde klogt beholdt og samlet karikaturerne i den voksende samling på standen, hvor de konstant vakte opsigt blandt forbipasserende – selv, når tegneren ikke selv var tilstede. Sådan skal det være.
Reklamebudgetter og årelang omtale
Okay, vi kan sige, at det “kun” er 19½ år siden (- indtil om 1½ mdr., haha) Men virksomheder med større indsigt i reklamebudgetter end jeg, bliver vist svimle alene ved tanken om, hvad det ville havde kostet på en virksomheds reklamebudget at få langvarigt et resultat skabt med en kampagne i et reklamebureau – noget med så voldsom impact efter blot få timer, at det huskes 19½ år efter.
Man er velkommen til at regne på det.
Sådan noget gør mig SÅ glad at høre! Det er jo det, jeg leverer med min karikatur underholdning for de kunder, der udnytter min tilstedeværelse maksimalt som trækplaster på f.eks. en messestand. Disse resultater er kun dem, som jeg hører om, når kunder kontakter mig og henviser til det sted, hvor de har oplevet mig tegne live mange år tidligere. Her er det da værd at bemærke for den interesserede, at de altid nævner stedet, der havde mig siddende som noget af det første. Og at de ikke nødvendigvis selv er blevet tegnet. De husker bare standen, fordi det var så anderledes, hvad der skete, at oplevelsen og atmosfæren blev hos dem.
Det er også generelt noget, jeg oplever, når jeg møder andres ferie-karikaturer hænge indrammede ude i verden: Man får straks navnet, lokationen, oplevelsen genfortalt – det står lysende skarpt i hukommelsen for den, der blev tegnet. Eller når folk i stolen fortæller mig om tidligere oplevelser med at blive tegnet. Det ER noget, der gør indtryk.
Men om der ligger endnu vildere rekorder for de kunder, der har brugt mig til at blive husket med, som jeg ikke har hørt om, må tiden vise. Jeg er svært tilfreds med dagens højdespringer – er det ikke vildt?